ראש הממשלה עם חזרת האש: "איך מתדיינים עם השטן?"

    שלמה ריזל No Comments on ראש הממשלה עם חזרת האש: "איך מתדיינים עם השטן?"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים מהקריה בתל אביב: "הערב התבשרנו בשורה קשה. התברר סופית שאלוף משנה אסף חממי, גיבור ישראל, נפל בקרב ב-7 באוקטובר. אסף היה מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. לפני שבועיים נפגשתי עם משפחתו. התפללנו יחד לתוצאה אחרת, שלצערי לא התממשה. אסף היה גיבור של כולנו. יהי זכרו ברוך".

    אזרחי ישראל, כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו". בשבוע האחרון הצלנו עולמות רבים. החזרנו לישראל 110 נפשות. שחררנו 86 אזרחים ישראלים – ילדים ונשים, נערים ונערות, אימהות וסבתות, וכן עשרות אזרחים זרים. האומה כולה ורבים בעולם עקבו בנשימה עצורה אחר כל שחרור ושחרור.

    אלה הילדים והילדות, הנערים והנערות, אותם החזרנו הביתה: רז, אביב, הילה, עלמה, נועם, אמה, יולי, אמיליה, אביגיל, אמילי, גלי, עמית, איתן, נווה, יהל, נועם, אוהד, אוריה, יובל, עופרי, סהר, ארז, מיאה, נוגה, אופיר, דפנה, אלה, טל, אגם, גל, אור, יגיל, איתי, מייה, בילאל, עאישה, אורי, נטלי, מיקה, ליאם – ועוד רבים אחרים ששחררנו.

    אלה לא רק שמות אלא נשמות של ילדים וילדות שהחזרנו אותם הביתה, החזרנו אותם לחיים. נלווה אותם ונדאג להם. אני מחבק אותם בשם כולכם, אזרחי ישראל: ברוכים היוצאים מן התופת, ברוכים השבים הביתה. משורר תהילים כותב: "הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי". הוצאנו אותם ממסגר – מחשיכה לאורה, משעבוד לגאולה.

    רק לפני שבוע זה היה נראה בלתי נתפס, דמיוני לחלוטין. והיום הם כבר כאן, עטופים באהבת קרוביהם ואהבת העם. מה גדול האושר בשובם, ומה גדול הכאב על אלה שנרצחו באכזריות נוראית ועל אלה שעדיין לא שבו.

    התחבטתי רבות בימים שלפני ההחלטה. שאלתי את עצמי איך מתדיינים עם השטן שרצח,  ביתר ושרף בני אדם נשים, ילדים וטף. שטן שלחיי אדם אין שום ערך בעיניו.אבל באותה  נשימה היה לי ברור שאנחנו יכולים לייצר דרך לחלץ מציפורני השטן עשרות רבות מחטופינו. על האפשרות הזאת לא הייתי מוכן לוותר.

    ניהלנו משא ומתן קשוח תחת אש, מערב עד בוקר, מבוקר עד ערב. שוחחתי תכופות עם הנשיא ביידן, והפעלנו לחץ על המתווכים כדי לשפר את המתווה. ואכן, הצלחנו לשפר אותו באופן ניכר. הפעלנו מאמץ חובק עולם – המוסד, צוות המו״מ, השב"כ וצה"ל וקיימתי קשר ישיר ויומי עם הבית הלבן. המאמץ נשא פרי, הכפלנו את מספר המשוחררים אבל המשימה טרם הושלמה.

    השבוע ביקרתי את פצועינו בבית החולים "סורוקה". פגשתי שם לוחמים גיבורים וגם גיבורה נוספת, מיה רגב. מיה נחטפה על ידי מרצחי חמאס מהמסיבה ברעים. הם ירו בה ופגעו ברגלה. היא עברה ייסורים גם גופניים וגם נפשיים, אבל היא מתאוששת. היא חזקה. מיה פגשה את אחיה, איתי, שגם הוא נחטף וגם אותו הצלחנו לשחרר. עמדתי לצד מיטתה. חיבקתי אותה, חיבקתי את אביה אילן ואת אחיה הצעיר גיא. מה אגיד לכם אזרחי ישראל, אחי ואחיותיי – ראיתי לנגד עיניי משפחה שנולדה מחדש.

    השגנו את שחרור חטופינו בזכות השילוב של הלחץ הצבאי המאסיבי שהפעילו חיילינו הגיבורים, והמאמץ המדיני הבלתי פוסק שהובלתי עם חבריי. רעייתי שרה ואני פגשנו השבוע פעם נוספת את הוריהם של חלק מחטופינו שנותרו בשבי הנורא של החמאס. חיבקנו אותם, חיזקנו אותם, והתחייבתי בפניהם: נעשה הכל כדי להשיבם הביתה – את כולם.

    כדי להשלים את המשימה הקדושה של השבת כל חטופינו, כדי לחסל את החמאס, וכדי להבטיח שעזה לא תחזור להוות עוד איום על ישראל, ושלא יהיה בה גורם שמחנך את ילדיו לטרור, תומך בטרור, מממן את הטרור, שקורא להשמדת ישראל – אנחנו ממשיכים להילחם בכל העוצמה. לכך נערכו לוחמינו בימי ההפוגה – לניצחון מוחלט על החמאס. פגשתי בשטח את הלוחמים שאומרים לי: "ראש הממשלה, תמשיך עד הסוף", ואני אמרתי להם: "עד הסוף – אין בכלל שאלה".

    אני אומר לכם הערב, אזרחי ישראל, יש לכם על מי לסמוך. לוחמי ולוחמות צה"ל, לוחמי השב"כ, השוטרים והשוטרות שנלחמו בגבורה עילאית – הם הטובים ביותר. יש בהם רוח גדולה, יש בהם עוז, יש בהם אמונה. הם נושאים באצילות נפש ובגבורה את הכאב על אובדן חבריהם ומפקדיהם הגיבורים שנפלו, וכך גם העם כולו – עד השגת הניצחון. הלחימה נמשכת.

    שלשום הנחיתי את צה"ל, יחד עם קבינט המלחמה, לחדש את הלחימה בעוצמה הולכת וגוברת. ביממה האחרונה השמדנו למעלה מ-400 מטרות טרור של חמאס. ביצענו תקיפה אווירית נרחבת בחאן יונס. חיסלנו מחבלים ותשתיות בבית לאהיה. אנחנו ממשיכים לפעול גם בצפון רצועת עזה.

    רבים מכם שאלו בשבוע האחרון מה ששאל אותי אחד מחיילינו הגיבורים כשביקרתי בתוך רצועת עזה: "האם תחדש את המלחמה בתום ימי ההפוגה?", השבתי לו: "חד משמעית – כן!". כעת התשובה ברורה לכולם.

    אני אומר באופן חד וברור: נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל מטרותיה. ואי אפשר להשיג מטרות אלה ללא המשך התמרון קרקעי. התמרון הקרקעי היה הכרחי כדי להביא את התוצאות עד עכשיו, והתמרון הקרקעי הכרחי כדי להביא את התוצאות בהמשך.

    אני אומר לידידינו בעולם, אתם השותפים למטרתנו של חיסול החמאס ושחרור יתר חטופינו, ולכן אני מדגיש גם בפניכם: אין דרך אחרת להשיג מטרות אלה – אלא לנצח, ואין דרך לנצח אלא בהמשך התמרון קרקעי. צה"ל וכוחות הביטחון עושים זאת בנחישות, בעוצמה, ובתוך שמירה על הדין הבינלאומי.

    גם בצפון, אנחנו פועלים כל הזמן נגד כל ניסיון של חיזבאללה לפעול נגדנו. אנחנו מסכלים חוליות טרור, מרחיקים את האויב מן הגבול, משמידים אמצעי לחימה. אנחנו ממשיכים במדיניות הסדורה שקבענו: הרתעה חזקה בצפון, הכרעה ברורה בדרום.

    איננו יושבים בחיבוק ידיים מול ההתקפות נגדנו. אנחנו משיבים מכה אחת אפיים. ושיהיה ברור – אנחנו מחויבים להחזיר את הביטחון הן לדרום והן לצפון. אם חיזבאללה יעשה טעות ויכנס למלחמה נרחבת, הוא יחריב במו ידיו את לבנון.

    אזרחי ישראל, אנחנו בעיצומה של מלחמה קשה ומרה, אך היא מלחמה שאין צודקת ממנה. מלחמה על הבית של כולנו. כולנו מאוחדים מאחורי צדקת דרכנו וכולנו נותנים גיבוי מלא לכוחותינו. מלחמה קשה עוד לפנינו, אבל בסופה נכריע את המערכה.

    יחד נילחם – ובעזרת ה' יחד ננצח".



    0 תגובות